Hvilken type af iværksætteren er du?
Ved du hvilken type af iværksætteren du er? Jeg gjorde ikke indtil for nylig, indtil en kollega iværksætter stillede mig spørgsmålet. Hun spurgte mig, er du
A) en planlagt orienteret person, der koncentrerer sig udelukkende på en enkelt forretningsmodel og vil ikke hvile, før denne enkelt forretningsmodel har nået succes?
Eller
B) en iværksætter, der er åben til at ændre og alvorligt ville overveje nye forretningsmuligheder, hvis de gik sin vej.
Jeg er faktisk (B), og jeg vidste det straks. Den person, der spurgte mig (A) kategori og hun var også sikker på dette. Vi diskuterede emnet for et stykke tid og vi ekstrapoleres, begge typer er hverken bedre eller dårligere, bare anderledes. I hvert fald måtte jeg fik til første base, jeg vidste, hvem jeg var.
Refleksion, mener jeg, at begge typer kan udvikle sig i overensstemmelse hermed fra hinanden. Uanset hvilken type du er, hvis du kan lære at bringe attributter af anden typen i din make-up, du vil helt sikkert være mere stærkere på grund af det. For eksempel en type A iværksætter er virkelig stabil og arbejder struktureret for at nå mål, som er blevet angivet. De er intuitiv.
Jeg handler på min mave, så en type B er indsigtsfuld. Derfor må jeg lære at minimere andre muligheder, når der er tvivl til større gavn for min virksomhed. Jeg skal lære at opnå en struktureret tilgang til min virksomhed og sætte mål og arbejde på en struktureret måde at nå dem. Også må jeg lære at kombinere intuition med perception.
Hvordan en type A person kan udvikle ville være at udvikle deres opfattelse og kreativitet færdigheder og fokusere deres sind for at begynde at tænke udadtil i stedet for indadtil. Normalt en A ville aldrig underholde en anden lejlighed, men hvis du ændrer din tankegang og fokusere dit sind til at søge efter andre muligheder, du ville ikke tro de muligheder, der findes online i dag.
Det vigtigste aspekt af dette emne var, da jeg talte med Monica, (type A ovenfor) om den måde, hun arbejdede. Hun fortalte mig, at hun kan lide at udføre ting man på et tidspunkt. Hun koncentrerer sig om én ting, og hun sætter alle sine 100% til at nå sit mål, så hun bevæger sig videre til det næste mål.
Hun sælger online og hendes argument var “Hvorfor skulle man ønsker at kigge efter andre muligheder hvis de enkelt forretningsmodel, som du gør lykkes”?. “Hvorfor ikke bare sætte nye mål og udvikle enkelt forretningsmodellen yderligere”?. Jeg sagde ja du har ret, når enkelt forretningsmodellen er i orden og du forstår, hvordan det fungerer; Det giver mening at se hvor langt det kan gå, men…
Vi sluttede samtalen ved at acceptere, at uanset hvilken type du er, din virksomhed succes kommer ned til én ting “dens ikke hvordan planlagt, hvordan intuitiv, hvordan kreative, hvordan dygtige du er i din virksomhed, dens kommer til, hvor dårligt du ønsker succes”. Endelig aftalt til sidst vi!